K2 Listing

K2 Listing

یک خواننده زن بریتانیایی که در جزیره کیش یک روز بازداشت شده بود، دیپورت شده است.

حرف آخر ، جاس استون در پستی که در اینستاگرام خودش منتشر کرده، نوشته در ادامه برنامه تور جهانی خودش،‌ به ایران وارد شده ولی قصد برگزاری کنسرت نداشته است.

او گفته که می‌دانسته برگزاری کنسرت موسیقی زنان در ایران غیرقانونی است و قصد تغییر سیاست‌های کشورهایی که به آن سفر می‌کند را ندارد ولی مقام‌های ایرانی حرف او مبنی بر عدم برگزاری کنسرت را باور نکرده‌اند.

جاس استون پس از ورود به فرودگاه کیش، برای تغییر نظر ماموران فرودگاه با آنها گفت‌و‌گو می‌کند ولی این گفت‌و‌گو به نتیجه نمی‌رسد و او یک شب بازداشت می‌شود و روز بعد هم دیپورت می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، گفت: بیش از دو میلیون نفر در حوزه صنایع دستی اشتغال دارند که ۷۵ درصد از آنها را بانوان تشکیل می دهند.

حرف آخر ، محمودیان در نشست با معاون صدا و سیما و مدیر شبکه ایران کالا، گفت: صنایع دستی سفیر فرهنگی کشورها هستند و ما در زمینه ثبت شهر و روستای جهانی، رتبه یک را کسب کرده‌ایم و این از نقاط قوت ما است.

وی با اشاره به اینکه بیش از دو میلیون نفر در حوزه صنایع دستی اشتغال دارند افزود: ٤٤٠ هزار نفر هم در بانک اطلاعاتی صنایع دستی ثبت نام کردند و ۷۵ درصد افراد فعال در صنایع دستی استان‌های کشور نیز بانوان هستند.

او با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران عنوان کرد: در شرایط تحریم، صنایع دستی فرصت بسیار خوبی برای اشتغالزایی و ارز آوری برای کشور است. معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: در سال رونق تولید امیدواریم با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد بتوانیم در بازارهای داخلی و خارجی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

محمودیان با اشاره به اینکه استفاده از صنایع دستی در اقامتگاه‌های بوم گردی فرصت بسیار خوبی برای معرفی این آثار فاخر است افزود: با استقبال از همکاری میان شبکه ایران کالا و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امیدواریم شاهد تحول بنیادین در این حوزه باشیم.

معاون منابع مالی و سرمایه انسانی صداوسیما هم در این نشست با اشاره به عزم جدی رسانه ملی برای حمایت از کالای فاخر ایرانی، گفت: با تمام توان از صنایع دستی که مزیت نسبی برای کشور است حمایت می‌کنیم و همچنین پوشش نمایشگاه‌های متنوع در این حوزه است.

احمد شهریاری افزود: سازمان صداوسیما و شبکه ایران کالا توجه شایانی به تولید کالاهای ایرانی دارد و در این زمینه استفاده از توانمندی و ظرفیت بخش برون مرزی، از جمله معرفی و تبلیغ صنایع دستی در شبکه‌های پرس تی وی، هیسپان تی وی و سایر شبکه‌های بین المللی رسانه ملی، مورد تاکید است.

وی توجه به نشان تجاری سازی در صنایع دستی را ضروری دانست و برای همکاری رسانه ملی با هدف ترویج ساخت کالای ایرانی در حوزه صنایع دستی اعلام آمادگی کرد.

شهریاری افزود: سازمان صداوسیما و شبکه ایران کالا توجه شایانی به تولید کالاهای ایرانی دارد و در این زمینه استفاده از توانمندی و ظرفیت بخش برون مرزی و سایر شبکه‌های بین المللی رسانه ملی، مورد تاکید است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: یک پناهگاه با معماری دستکند در سیاهکل کشف شد

 حرف آخر ، به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، شهرود امیر انتخابی با اعلام این مطلب عنوان کرد: با توجه درخواست اهالی یکی از روستا‌های ییلاقی شهرستان سیاهکل مبنی بر احتمال وجود یک پناهگاه یا غار در بافت تاریخی روستا و پیگیری موضوع توسط استانداری گیلان، بازدید‌های اولیه از محل مورد نظر انجام شد و با توجه به شواهد موجود، مقرر شد مجوز‌های لازم از پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی برای گمانه زنی و بازگشایی فضای مورد نظر انجام شود.

او ادامه داد: در این راستا پس از اخذ مجوز‌های لازم، تیمی از کارشناسان معاونت میراث فرهنگی به سرپرستی شهرام رامین به محل مورد نظر اعزام شد که پس از کاوشِ یک گمانه و بازگشایی دهانه موجود با بقایای معماری یک پناهگاه دستکندِ ارزشمند مواجه شدند.
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: این پناهگاه دستکند که در دل یک تپه طبیعی و در ملک شخصی یکی از اهالی روستا قرار دارد دارای مساحت تقریبی ۳۹۰ مترمربع و طول تقریبی ۹۸ متر است و ارتفاع آن در بخش‌های مختلف، متنوع بوده و از حدود یک متر در محدوده ورودی تا حدود ۴ متر در بخش‌های میانی متغیر است. معماری فضای مکشوفه کاملاً دستکند بوده و از هیچ گونه مصالحی برای ایجاد فضا در ساخت آن استفاده نشده است و به نظر می‌رسد از آن به عنوان پناهگاه و مأمنی در مواقع اضطراری و خطر استفاده می‌شده است.
امیرانتخابی این دومین معماری دستکند است که از پارسال تاکنون در مناطق ییلاقی شهرستان سیاهکل، کشف شده است. 
امیرانتخابی در خصوص قدمت این پناهگاه گفت: شواهد اولیه و سطحی متعلق به دوره ایلخانی و تیموری در داخل پناهگاه، کشف شد، اما تعیین قدمت دقیق تر، نیازمندِ اجرای کاوش‌های باستان شناسی در این محدوده است. با توجه به اهمیت و ارزش اثر فوق مقرر شد، در ابتدا نسبت به تهیه اضطراری پرونده و ثبت اثر در فهرست آثار ملی کشور اقدام شود و به موازات آن نیز، پیگیریِ اخذ اعتبار و مجوز‌های لازم برای آغاز کاوش‌های باستان شناسی انجام شود. دورنمای اجرای طرح نیز، آماده سازی اثر برای بازدید گردشگران، با محوریت تمهیدات حفاظتی و تلاش برای توسعه پایدار گردشگری در روستای مذکور خواهد بود.

یک روزنامه‌نگار و مستندساز فرانسوی گفت: وقتی حرف از ایران می‌شود، در برابر تاریخ باعظمت آن، محدودیت‌های پوششی را نباید مساله مهمی دانست.

حرف آخر ، «والری» روزنامه‌نگاری است که برای تلویزیون ملی فرانسه مستند می‌سازد. او ١٠ سال پیش به همراه یکی از دوستانش سفری غیرکاری و توریستی به ایران داشت. زمانی که او به ایران آمد، فضای سیاسی بسته‌تری میان ایران و جهان حاکم بود. حالا بعد از یک دهه، والری نظر شخصی‌اش را از سفری که به ایران داشت، در گفت‌وگو با ایسنا بیان می‌کند.

او می‌گوید: با مسائل بین‌المللی و سیاسی ایران اصلاً کاری ندارم، اما از این‌که ترامپ از برجام خارج شده شوکه شدم، چون به نظر می‌آمد روابط بین‌الملل ایران در حال بهبودی است و این حرکت آمریکا هم تأسف‌آور است.

والری درباره حجاب و محدودیت‌هایی که به اعتقاد بسیاری از توریست‌ها مانع انتخاب کردن ایران برای سفر می‌شود، از نگاه یک روزنامه‌نگار و مستندساز دیدگاه‌های متفاوتی دارد و سعی می‌کند جمع‌بندی مثبتی از تجربه شخصی‌اش از آن سفر، با توجه به جاذبه‌های ایران، داشته باشد. او این محدودیت‌ها را مسأله‌ای نگران‌کننده و حتی مانعی برای سفر نمی‌داند و می‌گوید: حیف است کشوری که این همه تاریخ، تمدن، فرهنگ و شاعرانی مثل خیام، رومی (مولوی) و حافظ دارد که اشعارشان به زبان‌های مختلف ترجمه، خوانده و تفسیر می‌شود به خاطر مسائل سیاسی و پوشش محدود شود.

وی بیان می‌کند: هرچند ممکن است برای یک فرانسوی با توجه به آزاداندیشی‌ها و سبک زندگی‌اش سفر با پوشش اسلامی و پذیرفتن آن سخت باشد اما این مسأله باعث نمی‌شود شخصی مثل من به کشوری مثل ایران نرود، این کشور مردمی خوب با تاریخ غنی، تمدنی کهن و زیبایی‌های طبیعی شگفت‌آور دارد.

او می‌گوید: شناخت مردم عادی اروپایی نسبت به ایران، ناچیز و حتی غلط است! بسیاری فکر می‌کنند ایران یکی دیگر از کشورهای عربی است و مردمش عربی صحبت می‌کنند. منِ روزنامه‌نگار می‌دانم این مطلب غلط است ولی اگر در خیابان از یک فرانسوی سوال کنید، به احتمال زیاد می‌گوید ایران یک کشور عرب است و به طور کلی اطلاعات کم و نادرستی دارد. در تلویزیون هم درباره ایران بسیار کم برنامه نشان می‌دهند.

این مستندساز مهم‌ترین امتیاز ایران را امنیت آن می‌داند و می‌گوید: ما دو زن بودیم که با اتوبوس در ایران سفر می‌کردیم و در آن مدت هیچ‌گاه احساس ناامنی نکردیم و کسی هم مزاحم ما نشد.

والری در پاسخ به این سوال که با توجه به تمرکز بیشتر رسانه‌های این کشور روی تنش‌های سیاست داخلی و بین‌المللی ایران، به عنوان یک روزنامه‌نگار و مستندساز چقدر در رسانه‌های کشورش آزادی عمل دارد چهره مثبت ایران را نشان دهد، می‌گوید: در کشورم آزادی کامل دارم درباره هر موضوعی صحبت کنم و ما فقط به مسائل منفی توجه نمی‌کنیم. از طرفی در رسانه‌ای مثل نشنال جئوگرافی فرانسوی‌زبان درباره زیبایی‌های ایران مقاله‌ها و فیلم‌های متعددی منتشر می‌شود. البته خبرنگاران سیاسی هم به موضوعات مرتبط با حوزه خود می‌پردازند.

 رئیس موزه ملی ایران از بازدیدحدود ۶۰۰ هزار نفر از نمایشگاه «شکوه تمدن‌های آسیا» در موزه ملی چین خبر داد.

حرف آخر ، بر اساس اعلام روابط عمومی موزه ملی ایران، «جبرییل نوکنده» در این خصوص، اظهار داشت: نمایشگاه شکوه تمدن‌های آسیا که از تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در موزه ملی چین گشایش یافت، طبق اعلام مجریان امر در طی کمتر از یک ماه پذیرای ۵۸ هزارو ۳۵۲ نفر بازدیدکننده بوده است.

وی افزود: این آمار در این محدوده زمانی نشان از استقبال ویژه مخاطبان از این رویداد بزرگ فرهنگی در کشور چین دارد و موجب خرسندی برگزارکنندگان از عملکرد موفق این نمایشگاه را به همراه داشته و برای خود آنها نیز این حجم بازدید در این زمان کوتاه باعث شگفتی بوده است.

نوکنده خاطر نشان کرد: موزه ملی ایران در مقام یک سفیر فرهنگی با شرکت در این نمایشگاه سعی بر آن داشته تا گامی مؤثر در نمایش فرهنگ اصیل و هنر فاخر سرزمین ایران بردارد و تمدن ایرانی را به عنوان یکی از قدیمی ترین و تاثیرگذارترین تمدن‌های تاریخ بشر به جهانیان معرفی کند.

در این نمایشگاه ۲۲ کشور آسیایی با انتخاب ده تا بیست اثر تاریخی فرهنگی حاصل از یافته‌های باستان شناسی، معرف تصویری شایان از فرهنگ و تمدن سرزمین مادری خود بوده و همچنین تلاش شده نمایش سابقه ارتباط با کشور چین را به ویژه در امتداد جاده ابریشم ارائه کند.

کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه عبارتند از: افغانستان، ایران، پاکستان، ارمنستان، هند، اردن، تاجیکستان، مغولستان، ترکمنستان، میانمار، سریلانکا، آذربایجان، لبنان، امارات متحده عربی، کامبوج، ژاپن، عربستان سعودی، مالزی، سنگاپور، لائوس از قاره آسیا و یونان و مصر هم به عنوان دو کشور میهمان از قاره‌های اروپا و آفریقا با آثاری مرتبط شرکت داشتند.

این نمایشگاه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری خلق چین، سفرای کشورها، مقامات عالی رتبه سیاسی فرهنگی بیش از ۲۲ کشور آسیایی و آقای محمد کشاورز زاده سفیر ایران در پکن و هیئت همراه در موزه ملی چین گشایش یافت.

موزه ملی ایران در این نمایشگاه با ۱۵ اثر تاریخی-فرهنگی شرکت کرده که قدیمی ترین آن سنگ پی بنای داریوش هخامنشی است. از دیگر آثار می‌توان به ریتون سفالی دماوند از دوره اشکانیان، سردیس گچی حاجی آباد فارس، بشقاب برنزی با نقش گریفون و آبگینه‌های از شوش و گیلان دوره ساسانی، سفالینه و کاشی زرین فام از شهرهای باستانی تخت سلیمان و گرگان، چینی‌های آبی سفید از مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی، کره برنجی به عنوان ابزار ستاره شناسی از دوره سلجوقی اشاره کرد.

این نمایشگاه تا ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در موزه ملی چین در پکن دایر خواهد بود و روزهای دوشنبه نیز تعطیل است.

معاون امور استان‌ها صداوسیما با بیان اینکه گیلان در کشور کارهای فاخری داشته است، گفت: اولین سریال ۳۰۰ قسمتی صداوسیما کشور نیز قرار است که در گیلان ساخته شود.

حرف آخر ، علی دارابی پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل سازمان صداوسیما مرکز استان گیلان در سالن اجتماعات این سازمان با بیان اینکه استان گیلان در دهه‌های گذشته جزو استان‌های اول کشور بود، اظهار کرد: گیلان در تاریخ دارالمؤمنین بوده است.

وی با اشاره به اینکه گیلان در کنار زیبایی‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، افزود: گیلان فرصت خوبی برای پیشرفت دارد و اولین سریال ۳۰۰ قسمتی صداوسیما کشور نیز قرار است که در گیلان ساخته شود.

معاون امور استان‌ها صداوسیما با بیان اینکه گیلان مینیاتوری از ایران بزرگ است، گفت: گیلان با توجه به دارا بودن جنگل، کوه، دریا و طبیعت مثال‌زدنی نباید مشکل بیکاری و اقتصادی داشته باشد.

دارابی با اشاره به اینکه مردم گیلان شایسته بهترین خدمات هستند، بیان کرد: گیلان نیاز به کار جدی دارد و باید مسؤولان مشکلات مردم را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه صداوسیما زبان مردم است، گفت: صداوسیما باید برای رفع مشکلات مردم مطالبه گری کند زیرا این آرامش و امنیت را مدیون خون شهدا هستیم و ما باید پاسدار خون شهدا باشیم.

معاون امور استان‌ها صداوسیما با اشاره به اینکه رسانه باید مطالبه گر باشد بیان کرد: رسانه باید حامی و همراه مسئولان باشند و از اتهام دولتی بودن، نباید ترسی داشته باشد زیرا مسئولان خادمین ملت هستند.

دارابی با بیان اینکه مدیرکل جدید صداوسیما مرکز گیلان، مدیری جوان، انقلابی و اهل تحول و نوآوری است، تصریح کرد: مهندس باقرزاده مراحل مسئولیت‌ها را پله به پله طی کرده‌اند و بنده ایشان را بیش از 20 سال است که می‌شناسم و امید داریم در دوران مدیریت خود منشأ خدمات بیشتری باشند.

وی با بیان اینکه گیلان در کشور، کارهای فاخری داشته است، بیان کرد: صداوسیما گیلان باید کارهای مشارکتی که با کشورهای همسایه داشته باشد و فرهنگ و اهداف انقلاب اسلامی را به کشورهای همسایه گیلان منتقل کند.

قرار است در پایان این مراسم با تقدیر از زحمات حسن ظهیری، محمدباقر باقرزاده به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان معرفی شود.

باقرزاده متولد سال 1352 شهرستان املش استان گیلان، دارای مهندسی منابع طبیعی و کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری بوده و هم اکنون در حال تدوین رساله دکترای خود در رشته برنامه‌ریزی روستایی است.

وی تهیه‌کنندگی رادیو، مسؤولیت روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان، مدیریت تولید رادیو، معاونت صدای مرکز گیلان و قائم مقامی این مرکز را در کارنامه خود دارد.

کیان کاووسی‌راد در یادداشت پیش‌رو به پشت صحنه حضور بازیگران و جوانان در سینمای آمریکا و مشکلات راهیابی به سینما در آمریکا و اروپا پرداخته است.

حرف آخر ، کیان کاووسی‌راد در آلمان متولد شده و و دارای مدرک تحصیلی لیسانس در رشته مطالعات تفسیری از دانشگاه هایدلبرگ آلمان است و دوره‌های بازیگری تئاتر و سینما را در نیویورک گذرانده و با تلویزیون نیویورک نیز همکاری داشته است. نقش‌آفرینی‌ها وی در تئاتر و سینما مورد توجه مجلات مختلفی همچون فرونت راو سنتر، برادوی و پلی بیل ورد مورد توجه قرار گرفته است. او در نمایشی در برادوی نیز روی صحنه رفته است.  آثار کاووسی‌راد در جشنواره‌های مختلفی همچون کن به نمایش درآمده و در چندین جشنواره نیز به عنوان داور شرکت کرده است. او به تازگی با فیلم "اولین تولد" به کارگردانی علی عطشانی با سینمای ایران همکاری کرده است.

کیان کاووسی راد می‌گوید که برخلاف تصور عامه ورود به بدنه اصلی سینمای آمریکا و اروپا بسیار سخت است. 

متن یادداشت این بازیگر ایرانی به شرح زیر است:

هنرپیشه شدن مسیر آسانی نیست و غالباً با خیل عظیم مردودیت‌ها، تردیدها و تنش‌های سخت توأم است. با این حال، آرزوی نائل آمدن به شغلی پایدار و پربازده در این زمینه چندان دور از دسترس نخواهد بود چنانچه سه عنصر اصلی "استعداد"، "تلاش پیگیر" و مقدار زیادی "شانس" دست به دست هم می‌دهند و آیندهٔ شغلی درخشانی را برای افراد رقم می‌زنند.

برداشت از حرفهٔ هنر پیشگی در آلمان و فرایند آموزشی و اجرایی این حرفه در این کشور دارای شباهت‌ها و تفاوت‌های زیاد با دیدگاه‌های رایج و شیوه‌ها و عملکردهای مرسوم در پایتخت سینمایی جهان، یعنی ایالات متحدهٔ آمریکاست. هرچه هنرپیشه مجهزتر باشد، بهتر می‌تواند نظر موافق فیلمسازان و سایر عوامل تصمیم‌گیرنده از جمله تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها را نسبت به توان و استعداد خود در جذب و تهییج تماشاچیان جلب نماید.

برای مطرح شدن به عنوان یک هنرپیشه در آمریکا کافی‌ست به اختیار در یک مدرسهٔ مربوطه دوره دیده باشید و متعاقباً در مصاحبات و صداگذاری‌ها موفق عمل کنید. در برنامهٔ آموزشی مراکز برجسته در نیویورک و لس‌آنجلس، برگزاری کلاس‌های عدیده برای آماده‌سازی هنرجویان جهت درخشش حرفه‌ای در سطوح جهانی پیش‌بینی شده است. کلاس‌ها 5 تا 6 روز در هفته و به صورت 6 ساعت در روز برگزار می‌شود و دروسی چون ابتکار عمل، مطالعات صحنه‌ای، تولید صدا، شخصیت‌شناسی، حرکت، موسیقی، تاریخ تأتر و سینما، نبرد در صحنه و بازیگری صدا را دربرمی‌گیرد. جلسات تکنیکی از همه حائز اهمیت‌تر است و تابع شیوه‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر مکتب  بازیگری است. تکنیک "لی سترازبِرگ" یکی از شاخص‌ترین آنهاست و با حافظهٔ حسی هنرجویان سر و کار دارد. آنان باید بتوانند با رجوع به خاطره‌ای در گذشته و یادآوری بوها، مزه‌ها، عواطف، دمای محیط و اجسام ثابت و محرک‌سازی شده، واقعیتی قدیمی را در زمان حال بازگو نمایند یا تکنیک "مایسنِر" که مبتنی بر خلق واقعیتی الهام گرفته از حقیقت به کمک رفتارهای واقعی است و طی آن هنرجویان باید با بهره‌جویی از برهم کنش‌های انسانی و نه اجرای رُل، واقعیتی را براساس یک محتوای صد در صد حقیقی بیافرینند.

فرایند شاخص این تکنیک عبارتست از "تمرین تکرار" که در جریان آن، دو هنرپیشه مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و بدون به‌کارگیری الفاظ رایج و پیچیده، عباراتی را در ایجاد آشنایی هرچه بیشتر و بها دادن به لحظۀ بوجود آمده، به زبان می‌رانند. در بازیگری، روش‌های متعددی برای دگرگون‌سازی و تحول وجود دارد که از این بین می‌توان به "ستِلا اَدلِر" برای تشویق بازیگران به استفاده از قوۀ تخیل برای خلف حقیقت و یا تکنیک "یوتا هِیگِن" برای تحریک آنان به ابراز عواطف و تجربیات شخصی به جای تقلید صرف از عواطف و تجربیات شخصیت داستان جهت هرچه واقعی‌تر جلوه دادن صحنه‌ها اشاره داشت. همۀ این ابزارها و مهارت‌ها برای اجرای یک نقش خاطره‌انگیز به هنرجویان معرفی می‌شود.

 در آلمان، هنرپیشگان مصمم غالباً 2 یا 3 جلسه در هفته در کلاس‌های بازیگری که حول آثار منتخب و به دقت موشکافی شدۀ کلاسیک، شامل نمایشنامه‌های دراماتیک و کمدی "میخایل چخوف"، "بِرتولد برِشت"، "ویلیام شِکسپیر" و بسیاری دیگر از این نویسندگان نامدار، شرکت می‌کنند تا درک عمیق‌تری نسبت به شخصیت‌های موجود در این آثار بیابند. بعد از یک جلسه تمرین تمام و کمال، صحنه‌هایی به کمک مدرسین خلق و به اجرا گذاشته می‌شود. در خلال این نمایش‌ها و با پرهیز از هرگونه ابتکار عمل افراطی که باعث مخدوش شدن اصالت کلی صحنه شود، بازیگران به مرور تکنیک‌های معرفی شده توسط شاخص‌ترین مکاتب بازیگری می‌پردازند. بازیگری باید به صورت خطی و در عین حال، معتبر و نامتناقض باشد و از حیطۀ نمایش عدول نکند. بازیگرانی که مایل به توسعه و تعمیم مهارت‌های خود در سایر حیطه‌ها هستند، می‌توانند جداگانه در کلاس‌های خصوصی و خارج از برنامه ثبت‌نام کنند. بازیگرانی که علاقمند به تغییر رشته و ورود به کار فیلمسازی و تصویربرداری هستند نیز می‌توانند در کارگاه‌های تخصصی که به این منظور تدارک دیده می‌شود، شرکت نمایند. در برخی موارد، دوره‌های کارشناسی نیاز به حضور همزمان در برنامه‌های هفتگی با رئوس کارگردانی، تهیه‌کنندگی، رقص و موسیقی دارد تا به‌طور همزمان، دروازه‌های جدید در دیگر زمینه‌های هنری به روی بازیگران گشوده شود.

صرف‌نظر از استعداد بازیگری، با اتکا به حضور صرف در کلاس‌ها و بدون تلاش و تمرین خارج از برنامه نمی‌توان راه به جایی برد. در آلمان، بعد از فارغ‌التحصیلی نمی‌توان بدون انعقاد قرارداد انتظار یافتن موقعیت بازیگری داشت. بسیاری از بازیگران به سالن‌های تئأتر در سراسر کشور مراجعه می‌کنند و بعد از چند بار محک خوردن، به عضویت رپرتوار این سالن‌ها درمی‌آیند تا در قبال دریافت دستمزد هفتگی، برای مدتی معین در درام‌های کلاسیک و نمایشنامه‌های خودپردازی شده با موضوعات متنوع به ایفای نقش بپردازند. یک مسیر مطلوب با حاشیۀ زمانی امن. در خلال این دوره، بازیگران می‌توانند به آژانس‌های مختلف مراجعه نموده و درصورت پذیرفته شدن، با درج مشخصات نوشتاری و تصویری، به فهرست آنلاین دفاتر سینمایی اضافه شوند. از این مرحله به بعد، همه چیز بستگی به آژانس طرف قرارداد دارد. فرایند پذیرش در دفاتر سینمایی معمولاً شامل یک مصاحبه کوتاه و یک خلاصه‌خوانی است. بازیگران همچنین می‌توانند از طریق همکاری با استودیوها ضمن افزودن بر تجربیات خویش، با عوامل و دست‌اندرکاران آشنایی پیدا کنند. بسیاری از بازیگران دارای مشاغل پاره‌وقت و تمام‌وقت جانبی هستند و هر زمان که فرصت دست دهد به انجام بازیگری می‌پردازند.

در آمریکا، جدای از این موارد، می‌توان با "خود تبلیغی" و "ابتکار عمل" به فرصت‌های درخشان در امر بازیگری نائل گشت. ابتکار عمل کلید کسب معروفیت و ورود به عرصۀ فعالیت است. بازیگران می‌توانند در عرصه‌های مختلف ورود کنند و خودشان را به کارگردان‌ها اثبات نمایند. آنها قادرند فضای نمایش اجاره کنند و به اجرای نمایش در حضور مردم مبادرت ورزند. آنها همچنین این فرصت را در پیش روی خود دارند، تا به عنوان مهمان، در کنار شخصیت‌های حرفه‌ای در سینما و تلویزیون حضور بهم رسانند. همچنین با شرکت در کارگاه‌های کارگردانی، موقعیت آشنایی با کارگردان‌ها پدید می‌آید و بر شانس گزینش بازیگران افزوده می‌شود. بازیگران می‌توانند از همتایان خود بخواهند تا آنها را به عوامل ذیربط توصیه نمایند. همچنین هر بازیگری می‌تواند با تهیه و انتشار پکج‌های متنوع، برای خود یک نماینده بیابد. انعقاد قرارداد با مدیران و سرپرستان حربۀ دیگری است برای دریافت بازخورد و جلب توجه عموم نسبت به شخصیت‌های خاص در تولیدات سینمایی و تلویزیونی. علاوه بر این، بازیگران می‌توانند با ارسال درخواست به مراکز آنلاین، همانند "بَک استِیج" و "اَکتورز اَکسِس" و غیره و ذالک، کلیپ‌هایی را از هنرنمایی خود تهیه و تدوین کنند و آن را برای تشخیص صلاحیت در اختیار نمایندگان و آزانس‌ها قرار دهند. آژانس‌ها نیز به نوبۀ خود، کلیپ‌ها را برای معرفی افراد به دست‌اندرکاران تهیه و تولید محصولات بزرگ سینمایی و تلویزیونی ارسال می‌کنند. ضمن آنکه، "اینستاگرام"، "فیسبوک" و "توییتر" ابزارهای مناسبی برای پیگیری آنلاین موقعیت و عملکرد افراد است. بازیگران همچنین می‌توانند با یافتن شغلی در استودیوها، از نزدیک با نحوۀ کار آشنا شوند و در خلال حضورشان با افراد بیشتری آشنا شوند. بازیگران می‌توانند به طرق مختلف موفق شوند و در نهایت، در رشتۀ خود کسب و کاری راه بی‌اندازند. محصولی که هر بازیگر ارائه می‌کند "خودش" است. بسته به نحوۀ تبلیغ "خود"، عوامل تصمیم گیرنده با شما، استعدادهایتان، ارزش‌هایتان و روحیۀ حرفه‌ای‌گرایی که از آن برخوردار هستید آشنایی پیدا می‌کنند و بر اساس همین ارزش و روحیه، طالب شما می‌شوند و شما را برای مصاحبه و همکاری دعوت می‌کنند.

و در انتهای کار می‌رسیم به عامل مهم "شانس". بسیاری ناچارند با قبول مشاغل حاشیه‌ای، نظیر دربانی و گارسنی و آموزش و سگ‌گردانی و نظافتچی، امورات خود را بگذرانند و خرج دوره‌هایی را که یک بازیگر باید در آنها شرکت نماید را تامین کنند. همه کم و بیش با رمز موفقیت کسانی که روزگاری در خیابان‌ها و صفوف اغذیه‌فروشی‌ها ملاقات می‌کردیم، آشنایی دارند. معهذا نمی‌توان بخت و اقبال را در موفقیت آنان نادیده گرفت. از همه جای دنیا می‌توان برای موقعیت‌های شغلی موجود ثبت‌نام کرد. منتهی مراتب در صنعت فیلم و نمایش، کسانی که در آمریکا زندگی می‌کنند به علت برخورداری از خیل امکانات، از شانس بیشتری برخوردار می‌باشند. هر کس سرنوشت خود را رقم می‌زند و ماحصل کار نیز بستگی به عملکرد شخصی دارد. ولی، چطور است که تنها عدۀ معدودی در غایت موفق به قدم زدن به روی قالی قرمز "هالیوود" می‌شوند و عدۀ کثیری باید با یک شغل بخور و نمیر تن در دهند؟ همه چیز بستگی به میزان استعداد، پشتکار و اقبال شخص دارد. بازیگران برای موفق شدن نیازمند یک نهاد جاافتادۀ بازیگری دارند. درست همانطور که نمی‌توان انتظار داشت بدون بهره‌مندی از استعداد و صرفاً به اتکاء شانس و اقبال به موفقیت در زمینۀ بازیگری نائل آمد و یا برغم فقدان ابزارهایی چون "خود تبلیغی" و "ابتکار عمل"، معروف شد و به شهرت رسید. بازیگری حرفه‌ای است بسیار متنوع که نیاز به شخصیتی قوی و جاافتاده دارد. بازیگر شدن کار بسیار دشواری است ولی غیرممکن نیست. کسب مهارت‌های لازم و قرار گرفتن در مکان مناسب در زمان مناسب می‌تواند زمان را به نفع ما رقم زند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان گفت: ویژه‌برنامه «آوای ارادت رضوی» با اجرای آواها و نواهای زبان گیلکی با موضوع امام رضا(ع) تیرماه امسال ‌برگزار می‌شود.
 

حرف آخر ، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، امروز، ۱۲ خردادماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت، اظهار کرد: ویژه‌برنامه «آوای ارادت رضوی»‌، از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که تیرماه امسال در استان گیلان برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه به مناسبت ایام میلاد با‌سعادت عالم آل محمد(ص) حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و همزمان با دهه کرامت، به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با همکاری انجمن موسیقی استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: ویژه‌برنامه «آوای ارادت رضوی» از ۱۳ لغایت ۱۵ تیرماه امسال با اجرای آواها و نواهای زبان گیلکی با موضوع امام رضا(ع) در صورت‌های مختلف آوازی، ساز و آواز مانند مولودی‌خوانی، مرثیه‌خوانی، ثنا و نیایش، مناجات‌خوانی، منقبت‌خوانی و چاوشی‌خوانی برگزار می‌شود.

فاضلی از همه هنرمندان گیلانی که در سبک‌های آوازی مذکور فعال هستند دعوت کرد حداکثر تا پایان خردادماه جاری، آثار خود را بر روی لوح فشرده(dvd) با ضبط غیرحرفه‌ای به همراه یک نسخه رونوشت شناسنامه و کارت ملی اعضای گروه، توسط سرپرست گروه به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره به آدرس رشت، خیابان حافظ، روبروی پارک شهر، جنب زورخانه پوریای ولی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، دفتر کارشناس موسیقی تحویل دهند.

صفحه1 از17

درباره ی ما

پایگاه خبری حرف آخر، خبرگزاری کلانشهر رشت

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی برای اطلاع از آخرین مطالب سایت، در خبرنامه حرف آخر عضو شوید.