K2 Listing

K2 Listing

حرف آخر، عبدالهی با اشاره به اهمیت احیای حریم  آستان فاطمه اخری(س) اظهار داشت: اجرای این طرح از سال ۱۳۹۶ آغاز گردید و در مدت شش ماه کاری عملیات عمرانی محوطه داخل و اطراف حرم و مبلمان محدوده حرم انجام گردید ولیکن به دلیل اختلاف نظر کارشناسان میراث فرهنگی و شهرداری رشت و ورود دادستانی به پرونده، اجرای طرح مذکور تا سه ماه پیش متوقف گردید.

رییس شورای استان افزود: با حضور دکتر حاج محمدی به عنوان شهردار رشت و توجه ویژه وی به تکمیل این پروژه  با تشکیل جلسات بسیار زیاد سرانجام،  اقدامات اجرایی پروژه  به سرعت  آغاز گردید.
از دو ماه پیش عملیات حفاری و لوله گذاری جهت جمع آوری آبهای سطحی، و اصلاح  مسیر فاضلاب، عملیات شن ریزی و بتن ریزی جهت اجرای سنگ فرش بی وقفه آغاز گردید و با حساسیت شهردار محترم و بازدیدهای مکرر میدانی ایشان و اعضای محترم شورای اسلامی شهر پیگیری شده است ،بدلیل تاخیرات گذشته و درخواست پیمانکار جهت به روز نمودن قیمت کار با وقفه ای مواجه شده است که با همکاری دستگاه قضایی موضوع در حال حل و فصل نهایی می باشد

عضو شورای اسلامی شهر رشت با ذکر این موضوع که شهرداری تاکنون بیش از ۵ میلیارد تومان برای این طرح هزینه کرده است ادامه داد: شهردار و مجموعه مدیریت شهری با توجه به اهمیت طرح مذکور برای رشت و رشتوندان همه توان و ظرفیت خود را برای اتمام این طرح بکار بسته لذا باید واقعیت را گفت که این تاخیرات بیش از سیصد روزه قبلی مهمترین عامل در بوجود آمدن مشکلات امروزین گردیده است که جناب آقای دکتر حاج محمدی در حال رفع این مشکلات هستند لذا از کلیه دستگاههای ذیربط تقاضای همکاری و حمایت از مجموعه شهرداری و پرهیز از کارشنکی در راستای اتمام کیفی پروژه بازآفرینی در محدوده فوق را دارم

عبدالهی با اشاره به سو استفاده مخالفان توسعه شهری در روزهای اخیر در خصوص این طرح ابراز داشت:
متاسفانه شاهد ناجوانمردی برخی افراد معلوم الحال و شناخته شده و  سد راه توسعه شهر و سلب اعتماد شهروندان هستیم که  حضور قاطع شهردار بر موضع مبارزه با فساد سدی در برابر منافع نامشروع آنها گردیده با تحریک افراد ناآگاه قصد تخریب وجه شهردار و مجموعه مدیریت شهری و اشاعه بی اعتمادی بین شهروندان را دارند که قطعا از دید نهادهای نظارتی و انقلابی و مردم فرهیخته رشت پنهان نخواهد ماند.
امروز حمایت از شهردار خدوم جناب آقای دکتر حاج محمدی که مدیریت شهر رشت را با کوله باری از مشکلات و مسائل اقتصادی و اجرایی  تحویل گرفتند ، گامی در راستای توسعه و پیشرفت شهر میباشد و نباید با فرافکنی و سیاه نمایی خدمات شهردار خدوم و مجموعه شهرداری را زیر سوال برد.

حرف آخر: نخستین کارگاه آموزشی ورزش چوگان، ویژه معلمان ودبیران آموزش وپرورش در رشت برگزار شد.

 محمد مهدی انتظام رئیس هیات چوگان گیلان هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را شناساندن این ورزش کهن به معلمان ودبیران دلسوز و انتقال به نسل نوجوان وجوان جامعه دانست وگفت: گسترش ورزش چوگان علاوه برایجاد روح نشاط وشادابی، سلامتی وتندرستی رادر جامعه رونق می‌بخشد.

او استعدادیابی را از اولویت‌های اصلی هیات چوگان برشمرد و تصریح کرد:امیدوارم بتوانیم چوگان را به عنوان یک عنصر فرهنگی و تاریخی بیش از پیش به نسل جوان معرفی کینم و جایگاه ایران را در این حوزه ارتقا بخشیم.

چوگان از ورزش‌های کهن ایرانی است که امروزه به ورزشی جهانی تبدیل شده است، نام چوگان از نام چوبی که در آن استفاده می‌شود، برگرفته شده‌ است واین بازی در ابتدا عنوانی نظامی و جنگی داشت و سوارکاران ایرانی در آن استعداد اسب‌های جنگی خود را به نمایش می‌گذاشتند.

امروزه بیش از ۷۷ کشور مسابقات و برنامه‌های ویژهٔ چوگان برگزار می‌کنند.

حرف آخر ، امروزه در دنیا سندیکاها و اصناف در قالب تشکیلاتی منظم ظاهر شده و با تعامل خود با دولت با توجه به اشراف کافی به مسایل مربوط به حوزه خود بالاترین راندمان کاری را در برابر پیگیری و حل مطالبات زیر مجموعه خود ارائه میدهند و این به یک بازی برد برد برای دو طرف بدل گردیده است.

تشکیلات صنفی با توجه به تخصص اعضا که قالبا در درون خود آموزش دیده اند میتواند بالانس مناسبی از درک تقاضا بازار کار و ارائه کیفی ترین خدمت در قالب یک پیکره واحد در برابر پیگیری مطالبات اعضای خود داشته باشد.

تشکیل نظام مهندسی گیلان با توجه به آمار کمی اعضای خود که قریب به بیست هزار نفر را پوشش میدهد نوید روزهای خوب برای جامعه فرهیخته و البته کیفی مهندسین استان گیلان را میداد لیکن متاسفانه امروز با تنزل در روند خود و اعمال سلائق فردی در مدیریت ها از مسیر صحیح خارج گردیده و گویا رسالت حقیقی خود را به دست فراموشی سپرده است.

تشکیلاتی عریض و طویل که باید به سکوی اتکای جامعه مهندسین استان بدل میشد خود به دلیل سیاستگذاری های نادرست خود مبدل به منشا مشکلات و سردرگمی ها گردیده و به جای ایجاد یک اجماع نظر و پایگاهی برای اتحاد، عامل اختلاف و نارضایتی خیل قابل توجه ای از اعضای مستعد و توانمند خود گردیده است!

سوال مشخص اینجاست:
اصولا وظیفه ذاتی سازمان نسبت به اعضای خود چیست؟؟؟
کارنامه عملکرد این سازمان در استان گیلان چطور ارزیابی می گردد؟؟؟
این سازمان تا چه حد به اهداف تعریف شده در شرح وظایف خوددر راستای ارائه خدمات به زیرمجموعه خود دست یافته است و میزان رضایتمندی اعضا از عملکرد سازمان چه میزان میباشد؟؟؟

یکی از لازمه های موفقیت برای تشکیلاتی همچون سازمان نظام مهندسی لزوم ایجاد ارتباط هدفمند و تعامل ملموس با دستگاههای اجرایی البته در اشل حرفه ای میباشد اما متاسفانه در سالهای اخیر به هر دلیلی این مهم در برنامه های راهبردی سازمان مشاهده نگردیده و اگر هم در برهه ای ارتباطی وجود داشته بیش از هر رابطه سیستماتیکی روابط به صورت فردی و یا حداکثر موردی و پروژه محور بوده است و این رویکرد باعث عدم بکارگیری ظرفیت های موجود اجرایی و دولتی در راستای تامین منابع و حمایت از اعضای نظام گردیده و خسرانی برای قریب به بیست هزار زیرمجموعه میباشد و این در حالیست که سایر استانها با برقراری یک ارتباط صحیح با نهادهای دولتی و حکومتی از حداکثر ظرفیتهای موجود در راستای منافع زیرمجموعه خود نهایت استفاده را می کنند.

متاسفانه با وجود بیست هزار عضو شایسته در استان در قالب اعضای نظام مهندسی در سالهای اخیر شاهد این موضوع هستیم که عمدتا در اجرای پروژه ها از مشاورین و پرسنل غیربومی استفاده می شود و این استمرار این امر باعث تاسف و تاثر است و باید از مدیران نظام مهندسی گیلان علت آن را جویا شد!
ریاست محترم نظام مهندسی گیلان پاسخگو باشد:
آیا از نظر نظام مهندسی گیلان اعضای بومی این سازمان از لحاظ فنی واجد شرایط همکاری نیستند؟
در صورت صحت این موضوع به عنوان ادعای علت عدم بکارگیری اعضای گیلان در طرح ها و پروژه ها آیا متولی آموزش اعضا بر عهده نهادی به جز سازمان نظام مهندسی است؟؟

از سوی دیگر شاهد این موضوع هستیم که پیمانکاران بومی نیز در حاشیه قرار گرفته اند و در عین حال شاهد جولان پیمانکاران غیربومی هستیم و این در حالیست که مالیات، دارایی و ارزش افزوده از پیمانکاران بومی اخذ می گردد.

مسئولین و متولیان‌ امر باید در نظر داشته باشند همان طور که تقویت تشکیلاتی همچون سازمان نظام مهندسی در کنار ایجاد فضای حمایتی از بدنه بیست هزار نفری خود باعث رونق اقتصاد و اشتغال می گردد تضعیف این نهاد نیز باعث خسران و ایراد لطمه هایی جبران ناپذیر به حوزه های مذکور می گردد.

حرف آخر ، چهارشنبه ۱۰ مهر نشست رییس و اعضای شورای شهر با نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی در دفتر اسماعیل حاجی پور برگزار گردید.

حاجی پور با خیرمقدم به نمایندگان مجلس و تقدیر از تلاش های آنها در خصوص پیگیری مطالبات مردمی اظهار داشت: با توجه به اینکه نمایندگان محترم در جریان کلیات مشکلات موجود در حوزه مدیریت شهری میباشند تلاش همه اعضای شورای شهر رشت را در راستای اعتلای شهر و حضور دوباره در جایگاه شهر اولین ها دانست که با ایجاد همدلی بین نمایندگان ملی و محلی نیل به این هدف امکان پذیر خواهد بود.

رییس شورای شهر رشت با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی نمایندگان محترم در حوزه هایی همچون ورزش رشت و حضور این عزیزان در ادوار مجلس ادامه داد: اعضای شورای شهر با توجه به ظرفیت نمایندگان و حدود اختیارات آنها سه خواسته مشخص که بر پایه مطالبات شهروندان میباشد از نمایندگان خود دارند که اولویت آن با توجه به اقدامات صورت گرفته در زمینه رودخانه های شهری در این حوزه میباشد.

وی افزود: با توجه به موافقت شورای شهر با تبصره ۳ شرکت آب و فاضلاب امروز مجموعه مدیریت شهری بر اقدام عملی و حل این معضل که به مطالبه چند دهه گذشته رشتوندان بدل گردیده مسمم میباشد و حضور پای کار انجیوها و سمن های مردم نهاد به دعوت شورای شهر حجتی بر این ادعاست.

حاجی پور با ذکر این مطلب که مقصد رودخانه های شهری رشت تالاب انزلی و دریاچه خزر است ابراز داشت: باید به این موضوع به عنوان یک معضل ملی با تبعات گسترده نگریست.
امروز نقشه اجرایی تبصره ۳ تدوین گردیده است و با توجه به اینکه اجرای این طرح اعتباری قریب به ۱۵۰۰ میلیارد نیازمند است حضور پای کار و همت نمایندگان محترم را برای اجرای یک طرح زیر بنایی را میطلبد و بواسطه اقدامات شورای شهر امروز این بستر بیش از هر زمان دیگری مهیاست.

رییس شورای شهر افزود: مطالبه دوم شورای شهر از نمایندگان محترم توجه ویژه به احداث رینگ دوم کمربندی و تامین اراده و اعتبار وزارت راه و شهرسازی میباشد.

حاجی پور با بیان این موضوع که تراکم ترافیک به نقطه بحرانی در شهر رشت رسیده است اظهار داشت: تزریق بی برنامه خودرو به خیابان های رشت و عبور و مرور ماشین های سنگین باعث اخلال در تردد شهروندان گردیده است و تنها راه برون رفت از این مشکل احداث کمربندی دوم برای رشت میباشد.

وی ادامه داد در گام اول با ورود نمایندگان محترم باید اعتبار احداث کمربندی ۹۰ متری تثبیت گردد و سپس اقدامات اجرایی احداث کریدور اتصال غرب به شرق انجام شود و این تنها راهکار اجرایی حل این معضل عمومی است.

حاجی پور دریافت عوارض شهری توسط سازمان شهرداری ها و حذف و کاهش درآمد شهرداری را باعث ایراد خلل در تامین هزینه های شهرداری دانست و کاهش بودجه شهرداری را بزرگترین چالش پیش روی مدیریت شهری با توجه به حجم بدهی های موجود دانست و خواستار پیگیری مجدانه نمایندگان مجلس شد

حرف آخر ، بدلیل عدم بهره برداری مناسب از بناهای تحت مالکیت آن شهرداری ( عمارت بلدیه، ساختمان ممیزی، خانه میرزا و غیره)  به بناهای مذکور صدمات و خسارات جبران ناپذیری وارد شده تا جایی که هر آن احتمال خطر تخریب بنای تاریخی ساختمان شهرداری واقع در میدان شهرداری وجود دارد.

فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای رشت در آخرین جلسه این کمیسیون با اشاره به احداث موزه گنجینه شهدا در بافت مرکزی رشت، گفته بود: کمبود منابع مالی بزرگترین مشکلی است که در اجرای چنین پروژه هایی با آن مواجه هستیم و متاسفانه وعده هایی که میراث فرهنگی نیز پیرامون همراهی بابت احداث موزه مشروطه و ترمیم ساختمان ساعت شهرداری رشت داده تا کنون تحقق پیدا نکرده است.

در همین راستا میراث فرهنگی گیلان به این اظهارات واکنش نشان داد و توپ را به زمین شهرداری انداخت.

در توضیحات میراث فرهنگی آمده است:

در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان نهایت همکاری را با شورای اسلامی شهر رشت داشته است. به استناد مفاد ماده ۷۲ احکام دائمی قانون برنامه ششم توسعه و با توجه به اهمیت موضوع مرمت بناهای تاریخی و فرهنگی و احیای بافت های ارزشمند کشور، به تمامی دستگاه اجرایی اجازه داده شد تا بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی – فرهنگی ثبت شده در فهرست آثار ملی (به استثنای نفایس ملی) در اختیار خود را با تعیین کاربری از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و در چهارچوب ضوابط و مقررات مشخص به بخش خصوصی واگذاری نماید. (اجرای این ماده از شمول جزء (۳) ماده ۱۱۵ قانون محاسبات عمومی کشور مصوب ۰۱/۰۶/۱۳۶۶ مستثنی می باشد).

اکنون با عنایت به مکاتبات قبلی و موارد اشاره شده در این نامه، متاسفانه بدلیل عدم بهره برداری مناسب از بناهای تحت مالکیت آن شهرداری ( عمارت بلدیه، ساختمان ممیزی، خانه میرزا و غیره)  به بناهای مذکور صدمات و خسارات جبران ناپذیری وارد شده تا جایی که هر آن احتمال خطر تخریب بنای تاریخی ساختمان شهرداری واقع در میدان شهرداری وجود دارد.

همچنین این اداره کل جهت حفاظت و صیانت از آثار تاریخی چندین مرحله مکاتباتی با رییس وقت شورای شهر و شهردار محترم داشته تا در خصوص انجام مرمت و طرح های لازم مربوط به بناهای در اختیار تعیین تکلیف نمایند، اما متاسفانه تاکنون این مهم محقق نشده است.

 سال ۱۳۹۶ و در اثناء سفر وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جناب آقای دکتر مونسان به استان گیلان، در خصوص چگونگی و وضعیت بهره برداری از بناهای میدان شهرداری پیش نویس تفاهم نامه تهیه گردید تا کلیه ی بناهای تاریخی میدان تبدیل به موزه شود؛ در حالی که با مخالفت  شهرداری، موضوع در هاله ای از ابهام باقی مانده است. طرح مرمت، احیاء و کاربری موزه مشروطیت نیز به تایید اداره کل رسیده اما از آنجایی که مالک بنا شهرداری می باشد همه اقدامات می بایست از طریق شهرداری و با نظارت اداره کل صورت پذیرد. به هر حال ایجاد موزه مشروطیت (علیرغم کارشکنی های بعضی از دوستان در خصوص استفاده از ساختمان شورای شهر به اماکن دیگر) مورد تائید بوده و در صورت تمایل شهرداری، این اداره کل با آمادگی کامل نسبت به راه اندازی موزه مذکور تلاش خواهد نمود.

احداث موزه شهداء در داخل بافت مرکزی، (در صورت ارائه طرح متناسب با بافت) نیز می تواند از سر گرفته شده و لذا اداره کل تلاش دارد جهت بهره برداری از بناهای دستگاه های دولتی کاربری های متعدد تعیین نماید.

حرف آخر ، در تعداد بسیار معدودی از محلات حاشیه شهر رشت همچون پشت شرکت دخانیات، انتهای صف سر، انتهای حمیدیان به طرف پاره بیجار و … نقص در ماشین آلات و ضعف مدیریت پیمانکار رفت و روب منطقه چهار رشت عامل اصلی تاخیر در جمع آوری زباله ها بوده که تذکرات شفاهی و کتبی لازم و جرائم مربوطه بر پیمانکار مترتب شده است.

علی مقصودی با اعلام این مطلب افزود: به یقین می توان گفت که پاکبانان عزیز از هیچ تلاش و کوشش برای پاکیزگی شهر مضایقه نکردند و علی‌رغم همه کاستی‌ها، کمبودها و تاخیر در پرداختها، هیچ تقصیری متوجه پاکبانها نیست.

وی افزود: در شهر رشت در حدود ۵۰۰ هزار واحد ملکی وجود دارد و اگر هر شب افزون بر ۳۵۰ هزار واحد ملکی زباله‌های خود را بیرون بگذارند، تعداد بسته های کوچک زباله عددی بسیار قابل توجه خواهد بود و با در نظر گرفتن این موضوع آشکار خواهد شد که عملکرد مدیریت پسماندهای شهرداری تا چه حد گسترده و قابل توجه است و به خاطر اینکه بخش اعظم این عملیات در طول شب انجام می شود بیشتر شهروندان در جریان این میزان از عملیات گسترده رفت و روب نیستند.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت تاکید کرد: البته به این نکته نیز باید توجه کنیم آیا همه شهروندان زباله های خود را سر ساعت ۹ شب بیرون می گذارند؟ فارغ از این که حوزه عملکردی مدیریت پسماندهای شهرداری، بدون شک دارای نواقصی بوده اما نقش فرهنگ شهروندان در زمینه رعایت بهداشت عمومی با قرار دادن زباله در ساعت مشخص نیز بسیار حائز اهمیت است، قطعاً همگان استحضار دارند که فرهنگسازی شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و علی رغم همه تلاشهای انجام شده در جهت فرهنگ سازی مدیریت زباله ها همچنان شاهد آن هستیم که جمع قابل توجهی از شهروندان زباله های خود را در ساعتهای مختلف و بدون رعایت حقوق شهروندی دیگر شهروندان در هر ساعت و هر جایی از سطح شهر رها می کنند و به همین دلیل شهرداری باید به صورت مداوم در حال جمع آوری زباله باشد.

 مقصودی افزود: شهرداری نهایت تلاش خود را انجام می دهد تا این بی دقتی و رعایت نکردن ساعت مقرر خارج کردن زباله از خانه از سوی عده قلیلی از شهروندان، موجب اخلال جمع آوری و بهداشت شهر نشود.

وی با تشکر از همه پاکبانها و همکاران شهرداری که در حوزه مدیریت پسماندها فعالیت می کنند، از بابت نقص عملکردی پیمانکار در برخی از محلات حاشیه شهر نیز خاطر نشان کرد: قطعاً پیگیری و نظارت جدی تر در این زمینه انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت در پایان از همه شهروندان خواست تا هر گونه نقص عملکرد شهرداری در حوزه های مختلف اعم از پسماند، فضای سبز، آسفالت، حوادث، خطرات و دیگر موارد را به سامانه رایگان ۱۳۷ شهرداری اعلام فرمایند، تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود.

حرف آخر ، اعضای شورای اسلامی شهر رشت به همراه ناصر حاج محمدی شهردار رشت برای گلباران گلزار شهدای گمنام به مناسبت گرامیداشت ۷ مهر ( روز آتش نشانی و ایمنی ) در گلزار شهدای رشت حضور پیدا کردند.

 

 
 

حرف آخر ، نماینده ولی فقیه در گیلان بافت های فرسوده شهری را یکی از بزرگ ترین مشکلات آتش نشانان عنوان کرد و گفت: بافت های فرسوده نیازمند بازسازی است.

آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار شهردار، مدیرعامل و آتش نشانان سازمان آتش نشانی شهر رشت به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشان اظهار کرد: آتش نشانان در عرصه سلامت مردم نقش مهمی دارند و این روز را به آتش نشانان تبریک می گویم.
وی به روند روبه رشد آتش نشانی در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پیشرفت روزافزون آتش نشانی بسیار جای ستایش دارد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه بافت های فرسوده شهری یکی از بزرگ ترین مشکلات آتش نشانان محسوب می شود، تصریح کرد: بافت های فرسوده نیازمند بازسازی است.
آیت الله فلاحتی به صدور مجوز مبنی بر ساخت و ساز و تراکم بالا در شهرها توسط شهرداری ها اشاره کرد و گفت: عقب نشینی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده نیازمند فرهنگ سازی است و مردم باید توسعه درون شهری را بپذیرند.
وی با اشاره به اینکه آمادگی جسمانی آتش نشانان حرف نخست را در مقابله با حوادث مترقبه می زند، بیان کرد: خدمت کردن در آتش نشانی عشق می خواهد ضمن اینکه آتش نشانان با روحیه آرام می توانند برای حادثه دیدگان آرامش بخش باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به جایگاه والای آتش نشانان به ویژه در سال های اخیر نزد مردم اشاره کرد و یادآور شد: مردم آتش نشانان را موجب حیات جامعه می دانند.
آیت الله فلاحتی، آرامش آتش نشان در مواجهه با گروه های هدف را بیش از خاموش کردن آتش تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: آرامش آتش نشان در تسکین حادثه دیدگان حائز اهمیت است.
وی، حضور آتش نشان زن برای مراکزی که بانوان حضور دارند را مهم ذکر کرد و افزود: وجود آتش نشان زن دستور شرع است بنابراین داشتن آتش نشان زن حسن است.
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: مقابله با حوادث غیر مترقبه نیازمند فرهنگ سازی است.

خریداری ۸۰ میلیارد تومان ماشین آلات آتش نشانی برای شهر رشت

شهردار رشت نیز در دیدار مذکور به وجود ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در این شهر اشاره کرد و گفت: تعداد ۳۸۰ نفر آتش نشان در ایستگاه های مذکور فعالیت می کنند.
ناصر حاج محمدی از خرید ۵ دستگاه ماشین آلات آتش نشانی با هزینه ۸۰ میلیارد تومان برای شهر رشت خبر داد و گفت: خودروی دارای نردبان ۵۲ متری برای اطفای حریق ساختمان های بلندمرتبه خریداری شده و در گمرک انزلی آماده ترخیص است تا به سازمان آتش نشانی رشت الحاق شود.

راه اندازی ۲ ایستگاه جدید آتش نشانی در رشت
مدیرعامل سازمان آتش نشانی رشت نیز در دیدار مذکور با بیان اینکه طبق استانداردها نیاز به ۱۸ ایستگاه آتش نشانی در این شهر است، اظهار کرد: دو ایستگاه جدید در مسکن مهر رشت و بلوار خرمشهر راه اندازی می شود.
بابک رمضانی به وجود ۷۲ دستگاه خودروی سبک، نیمه سنگین و سنگین در آتش نشانی رشت اشاره کرد و افزود: میانگین عمر ماشین آلات آتش نشانی رشت ۲۰ سال است.
وی از انجام ۲ هزار و ۶۹۶ عملیات آتش نشانی توسط سازمان آتش نشانی رشت در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۱۶ درصد کاهش حریق و حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.

صفحه1 از27

درباره ی ما

پایگاه خبری حرف آخر، خبرگزاری کلانشهر رشت

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی برای اطلاع از آخرین مطالب سایت، در خبرنامه حرف آخر عضو شوید.